כיצד נוצרת קשת בענן?

ישנם שלושה סימנים שמאפיינים כל קשת בענן: היא צבעונית, היא מצביעה מרצ והיא מופיעה אחרי הגשם. התשובה לשאלה כיצד נוצרת קשת שכזו, נעוצה במאפיין השלישי. קשת בענן לעולם לא תופיע ביום קיץ, רק אחרי גשם. זו הסיבה שבישראל, הן מופיעות בממוצע אחת לתשע שנים.

קשת בענן היא לא הדבר היחיד שמופיע מיד לאחר הגשם. הפתגם המפורסם מדבר על פטריות שצצות אחרי פתיחת שערי השמיים. אכן, ברגע שטיפות הגשם הראשונות נוגעות באדמה, מופיעות במקום המוני פטריות בכל הצבעים, הגדלים, המינים, הגזעים, הדתות והעדפות המס. ישנם סוגים שונים של פטריות, למשל פטריות עשן שמופיעות בעיקר ביפן של מלחמת העולם השניה. יש כובע פטריה שנוטה להופיע בבסיסי טירונות ובבית של פיסטוק. יש פטריות בהן חיים דרדסים חלק מהשנה, בעוד בשאר השנה, הן מושכרות לצרפתים. כל הפטריות האלה לא רלוונטיות לתשובה.

מה שכן רלוונטי הוא סוג נוסף של פטריות, המוכרות כפטריות הזיה. עכשיו, אני לא מעודד שימוש בסמים קלים (אם כבר, לכו על ההארדקור), אבל אין כמעט אף אדם שלא נחשף להשפעתן של פטריות אלו לפחות פעם אחת בחייו, אפילו מבלי לדעת זאת. הפטריות האלה מופיעות מייד אחרי הגשם ומה הדבר הראשון שאנשים עושים כשהגשם נפסק? פותחים חלון ומריחים את האוויר בשביל אותו "ריח של גשם" שכולם אוהבים. ובכן, לגשם אין ריח. הוא עשוי ממים, אנשים טיפשים. הריח שאתם מסניפים הוא בעצם אדים שנפלטים ממיליארדי פטריות הזיה זעירות שצצו אחרי הגשם וגורמות לכם לראות צבעים מוזרים בשמיים. הקשת בענן לא קיימת, אלא במוחו של אדם הנמצא תחת השפעת פטריות. במקרים הקשים יותר, ההזיות עלולות לגרום לאנשים להאמין שיש כד זהב בקצה הקשת, או שהיא מקשרת למשכן האלים הנורדיים. ידוע על מקרה קשה במיוחד של אדם שראה קשת כפולה, לא הבין מה זה אומר והפך לבדיחה אינטרנטית. כולם צחקו עליו, מה שגרם לו להיכנס לדכאון, לעזוב את הבית ולהתאבד. יופי, חולרות.

תאוריה חלופית משערת כי אין שום קשר בין הקשת בענן ופטריות הזיה. מדען מאוניברסיטת הארוורד טוען כי קשת בענן נוצרת מהפרשות של חד קרן. לא ארחיב על כך, מאחר וזה בלוג רציני ואני לא עוסק בהבלים מטופשים שכאלה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה